Vår utgångspunkt i arbetet är att en patient aldrig kan avgöra kvalité på samma sätt som den som är utbildad. Därför har vi ersatt ordet kvalité med ordet garanti. Är det god kvalité måste det gå att ge garanti på ett arbete.
Nöjdhetsgaranti, om Du inte är nöjd med något utöver vad som gäller fastställd garanti vill vi gärna veta det. Dina synpunkter är vi tacksamma för i vårt dagliga utvecklingsarbete.
För din trygghet är företaget anslutet till Privattandläkarna. Du kan alltid ringa Privattandvårdsupplysningen och få svar på frågor som rör tandvård. Privattandläkarna har förtroendenämnder som löser tvister mellan patienter och tandläkare. Medlemmen är tvungen att följa dess beslut i annat fall kan medlemmen uteslutas.
Skadeförsäkring om det som inte skall hända ändå händer. Garantiförsäkring. Etiska riktlinjer.
Trygghet är också att veta att när vi lagar en tand ser vi inte bakåt i tiden. Det som har hänt har hänt och kan inte ändras. Det är av stor vikt att Du som patient vet hur Du behöver sköta om dina tänder på bästa sätt för att minimera skador på tänderna. Informationen kan vara tjatig men i längden väldigt viktig. Den informationen vi ger är och skall vara anpassad till den enskilde.